David Týč: Nejvyšší odměna je svoboda

O práci realitního makléře se začal zajímat, když mu bylo 20 let. Pomalu okukoval trh a sledoval, jak funguje a nakonec se do toho pustil. Dobří makléři nekopírují ostatní, dobří makléři dělají svoji práci jinak, po svém, vkládají do ní kus svého umu i srdce. A přesně tohle dělá David Týč v RE/MAX Anděl.

„Nedůležitější ze všeho je správná prezentace nemovitosti,“ vysvětluje klidně David Týč a naznačuje, že je pro něj studnou inspiraci hlavně americký trh, konkrétně RE/MAX v New Yorku a na Floridě. „Čerpám od nich spoustu inspirace pro svoji práci, pro prezentaci nemovitostí, pro práci s klienty, dělají to opravdu moc dobře,“ říká. Specializuje se na byty, domy, pozemky a komerční prostory v Praze a okolí a nebere každou nemovitost, která se namane. Poté, co se vrhnul do realitních vod a prodal své tři první byty, vypracoval si svůj vlastní styl. Tak předně – ani malý rychloobrátkový pronájem by nedělal neexkluzivně. A sám si vybírá nemovitosti, které chce prodat. Chce, aby ho práce pořád bavila, takže nejede na kvantitu, ale na kvalitu.

Nejdůležitější je prezentace

Umění dobré prezentace ctí nejen u nemovitostí, ale také sám u sebe. Makléř musí být důvěryhodný, jde se svou kůží na trh, musí být naprosto čitelný. David má proto svůj vlastní web, který bere jako svoji profesionální vizitku. A přesně tak, jak jej klienti mají možnost vidět v online prostoru, působí v reálném životě. Klidný, vyrovnaný, empaticky naslouchající, ochotný okamžitě pomoci. Profesionál každým coulem. „Vždycky jsem chtěl dělat v RE/MAXu na Andělu, ale nejdřív jsem si prošel ještě jiné profese a pozice, kde jsem si piloval hlavně komunikaci se zákazníky,“ přibližuje svoje začátky David. V kanceláři na Andělu si cení hlavně kvalitního zázemí a péče, kterou RE/MAX Anděl svým makléřům poskytuje. V neposlední řadě také příjemnou atmosféru, která z práce dělá radost.

Tři jednoduché zásady

Tyhle tři zásady David ve své práci a v přístupu ke klientům maximálně ctí a jsou dle něj naprosto klíčové pro dosažení úspěchu. „Šetřím klientům čas, šetřím jim peníze a stojím vždycky za nimi,“ popisuje trojlístek svých zásad David. Je v nich řečeno vše – David chce pomáhat lidem, aby bez starostí a námahy prodali svoji nemovitost rychle, bezpečně a samozřejmě s co největším výnosem.

„Pokud chcete být úspěšní, musíte mít jasně daný žebříček hodnot,“ naznačuje David stěžejní dovednosti pro práce makléře. Předně se musíte zajímat o psychologii. Musíte být dobrý organizační talent a v neposlední řadě musíte být také obratným obchodním a realitním znalcem. Ideálními adepty pro práce makléře jsou podle Davida studenti psychologie. „Realitní makléř se musí umět vcítit do klienta, potřebuje emociální cítění a empatii. Často sedím s klienty mnoho hodin, poslouchám jejich příběhy, které by vydaly na knihu. Budujeme si navzájem důvěru, která je pro tuhle práci strašně důležitá,“ míní David.

Jeho jméno je pro něj naprosto zásadní. Je přesvědčený o tom, že sám makléř je značka. Vychází to z amerického způsobu práce makléře, která mu ale dává hluboký smysl. „V určité fázi by měl mít makléř i svého vlastního asistenta, aby mu pomohl odfiltrovat všechny administrativní a další činnosti a makléř se tak mohl plně soustředit na potřeby klienta,“ je přesvědčen. Makléřská práce je ale především manažerská práce, ve které je třeba zorganizovat všechny akce, které s prodejem nemovitosti souvisí, ať už jde o pořízení fotografií, natáčení videí, výmalbu či stěhováky. „Všechno musí být stoprocentní směrem ke klientům,“ zdůrazňuje.

Svoboda je zásadní

Co když se mu někdy prostě dělat nechce? „Největší bič jsem já sám,“ směje se. Je ale přesvědčen, že aby byl makléř úspěšný, práce ho musí hlavně bavit. „Nejlepší čas pro makléře je ten, kdy ještě nemá svoji vlastní rodinu, hypotéku a další závazky a přitom už má nějaké ty zkušenosti za sebou. A ví přesně, že chce zůstat hlavně svobodný,“ usmívá se David. Svoboda je pro něj naprosto zásadní hodnotou, kvůli které tuto práci dělá.